Το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» αποτελεί συνέχεια του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ», το οποίο ολοκληρώθηκε επιτυχώς εντός του 2021 και επιχορήγησε πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές με επιταγές αξίας 200€ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop).
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Γενικότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ που ολοκληρώθηκε το 2021 μπορείτε να βρείτε εδώ
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΙΙ ενισχύονται νέες, ειδικές κατηγορίες δικαιούχων, επίσης με επιταγές αξίας 200€ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού. Οι ειδικές κατηγορίες δικαιούχων είναι:
- Πυλώνας Α: εκπαιδευτικοί του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
- Πυλώνας Β: Οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη και ανήλικους υπό επιτροπεία που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας και επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε περιοχές της ελληνικής επικράτειας τον Ιούλιο και Αύγουστο του 2021.
Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης για τον Πυλώνα Α του Προγράμματος είναι:
- Εκπαιδευτικοί του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα (Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) που είτε έχουν ενεργή τοποθέτηση σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα, είτε απουσιάζουν λόγω συγκεκριμένης αιτιολογίας που προβλέπεται στις εξαιρέσεις της προκήρυξης.
Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης για τον Πυλώνα Β του Προγράμματος είναι:
- Οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη ηλικίας από 4 έως 24 ετών που σπουδάζουν σε μία από τις επιλέξιμες για το Πρόγραμμα βαθμίδες εκπαίδευσης, όπως αυτές εξειδικεύονται στην προκήρυξη,
- με κύρια κατοικία σε περιοχές που επλήγησαν από πυρκαγιές κατά το ημερολογιακό έτος 2021,
- οι οποίες έχουν υποστεί ζημιές λόγω των προαναφερθεισών πυρκαγιών και έχουν αποδεδειγμένα καταστεί προσωρινά ή μόνιμα μη κατοικήσιμες.
Οι παραπάνω προϋποθέσεις ισχύουν σωρευτικά.
Αναλυτική περιγραφή των κριτηρίων επιλεξιμότητας περιλαμβάνεται στον Οδηγό του Προγράμματος (ενότητα 2).
Στο πλαίσιο του Προγράμματος επιδοτείται η αγορά των παρακάτω τύπων τεχνολογικού εξοπλισμού:
- Φορητές ταμπλέτες (tablets)
- Φορητοί υπολογιστές (laptops)
- Σταθεροί υπολογιστές (desktops) και προαιρετικά, κάποια περιφερειακά τους.
Οι συσκευές πρέπει να έχουν κάποια ελάχιστα τεχνικά χαρακτηριστικά για να γίνουν αποδεκτές προς επιδότηση. Επίσης, πρέπει να συνοδεύονται από συγκεκριμένες υπηρεσίες εγγύησης, υποστήριξης και λογισμικό προστασίας της συσκευής (antivirus) και των χρηστών κατά την πλοήγηση στο internet.
Οι προμηθευτές των λύσεων είναι εξολοκλήρου υπεύθυνοι για την επιλογή των κατάλληλων πακέτων εξοπλισμού, τα οποία θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις ελάχιστες απαιτήσεις του Προγράμματος. Τα πακέτα εξοπλισμού εγκρίνονται από τα αρμόδια όργανα, προτού διατεθούν προς πώληση. Οι επιταγές του προγράμματος δύναται να εξαργυρωθούν μόνο σε ήδη εγκεκριμένα προϊόντα.
Αναλυτική περιγραφή των κατηγοριών εξοπλισμού, των προδιαγραφών τους, καθώς και της σύνθεσης κάθε επιλέξιμης προς πώληση λύσης περιγράφονται αναλυτικά στον Οδηγό του Προγράμματος (ενότητα 5).
Αιτήσεις επιχορήγησης μπορούν να υποβάλλονται κατά το διάστημα 11 Μαΐου 2022 – 8 Ιουλίου 2022.
Αγορές τεχνολογικού εξοπλισμού (μετά τη σχετική έγκριση της αίτησης και έκδοση των αντίστοιχων επιταγών) μπορεί να γίνονται έως την 30η Σεπτεμβρίου 2022.
Επιμέρους προθεσμίες που αφορούν άλλα ορόσημα του Προγράμματος περιγράφονται στον Οδηγό του Προγράμματος (ενότητα 4).
Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να κάνουν χρήση επιταγής για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:
ΒΗΜΑ | Οδηγίες |
1. Ενημέρωση για το Πρόγραμμα | Διαβάστε αναλυτικά τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στον οδηγό του Προγράμματος. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση μπορείτε να υποβάλλετε ερώτημα στο γραφείο υποστήριξης |
2. Υποβολή Αίτησης | Η αίτηση επιχορήγησης γίνεται χωριστά για κάθε κατηγορία δικαιούχων (πυλώνες Α και Β) μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Προγράμματος. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να κάνουν χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet που ήδη διαθέτουν. Αναλυτικές πληροφορίες για την υποβολή της αίτησης περιλαμβάνονται στην ενότητα 11 του Οδηγού του Προγράμματος |
3. Έγκριση Αίτησης | · Οι δικαιούχοι του Πυλώνα Α (εκπαιδευτικοί) μπορούν να δουν άμεσα το αποτέλεσμα της αίτησής τους (έγκριση ή απόρριψη). · Οι δικαιούχοι του Πυλώνα Β (πυρόπληκτοι) πρέπει να υποβάλλουν κάποια δικαιολογητικά προς έλεγχο και θα αναμένουν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης σε δεύτερο χρόνο. · Όλοι οι δικαιούχοι θα ενημερωθούν για το αποτέλεσμα της αίτησης που υπέβαλλαν και μέσω SMS στο κινητό τηλέφωνο που θα δηλώσουν. · Εφόσον η αίτηση απορριφθεί, δίδεται κατά περίπτωση και μόνο για δυνητικούς δικαιούχους του Πυλώνα Β, η δυνατότητα υποβολής αιτήματος επανεξέτασης. |
4. Λήψη επιταγών | Μετά την έγκρισή τους οι δικαιούχοι προχωρούν σε έκδοση των επιταγών που θα χρησιμοποιήσουν στις αγορές τους. Τα στοιχεία των επιταγών αποστέλλονται με SMS, εμφανίζονται όμως και στο λογαριασμό του δικαιούχου (στην ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου έκανε την αίτηση). |
5. Έρευνα αγοράς – επιλογή προϊόντων | Οι δικαιούχοι πρέπει να προβούν σε έρευνα αγοράς και να καταλήξουν στον προμηθευτή/εξοπλισμό της επιλογής τους. Είναι ευθύνη των προμηθευτών να προτείνουν και να παρέχουν εξοπλισμό που έχει ήδη εγκριθεί από το Πρόγραμμα. |
6. Αγορά προϊόντων | Οι δικαιούχοι προχωρούν στην αγορά του εξοπλισμού χρησιμοποιώντας τις επιταγές που έχουν στη διάθεσή τους. Μέρος (ή σύνολο) του κόστους καλύπτεται από τις επιταγές, ενώ το υπόλοιπο ποσό (εφόσον δεν έχει καλυφθεί το σύνολο του κόστους) εξοφλείται με άλλους τρόπους πληρωμής από το δικαιούχο. Αναλυτικές πληροφορίες για την αγορά προϊόντων με χρήση των επιταγών περιλαμβάνονται στην ενότητα 12 του Οδηγού του Προγράμματος |
7. Παραλαβή, έλεγχος και ενεργοποίηση εξοπλισμού | Με την παραλαβή του επιδοτούμενου εξοπλισμού, ο δικαιούχος πρέπει να προβεί σε άμεσο έλεγχο της συσκευής και ενεργοποίησή της. |
8. Επιστροφές και ακυρώσεις | Οποιαδήποτε επιστροφή πρέπει να γίνει εντός 30 ημερών ώστε να είναι δυνατή η (επαν)ενεργοποίηση των επιταγών για επόμενη αγορά, εντός του χρόνου ισχύος του Προγράμματος. |
9. Διαθεσιμότητα στοιχείων για μεταγενέστερο έλεγχο | Οι Δικαιούχοι καθ’ όλο το διάστημα ισχύος της διετούς εγγύησης, υποχρεούνται να διατηρούν τον εξοπλισμό έτοιμο προς επίδειξη σε τυχόν ελέγχους που θα διενεργηθούν. Επίσης, υποχρεούνται να διατηρήσουν προς επίδειξη το παραστατικό αγοράς. Αναλυτικές πληροφορίες για τις υποχρεώσεις των δικαιούχων σε μεταγενέστερους ελέγχους περιλαμβάνονται στην ενότητα 8 του Οδηγού του Προγράμματος |
Έμποροι λιανικής στην Ελλάδα ή σε χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δύναται να διαθέτουν ελεύθερα προς πώληση εξοπλισμό στο πλαίσιο του Προγράμματος, εφόσον ισχύουν οι κάτωθι προϋποθέσεις:
- Ο έμπορος λιανικής έχει υποβάλλει Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα, η οποία έχει εγκριθεί.
- Ο ίδιος ή άλλος προμηθευτής έχει υποβάλλει Αίτηση έγκρισης του προς διάθεση εξοπλισμού, η οποία έχει γίνει αποδεκτή, ο δε προς πώληση εξοπλισμός έχει ήδη ενταχθεί στο ενιαίο μητρώο εγκεκριμένου εξοπλισμού και είναι σε ισχύ (εγκεκριμένος).
- Κατά τη συναλλαγή τηρούνται οι επιμέρους όροι και περιορισμοί του Προγράμματος που αφορούν τους δυνατούς συνδυασμούς εξοπλισμού (επιλέξιμες λύσεις) και δαπάνες (κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών), τα πιθανά μέγιστα όρια που έχουν τεθεί και το εύλογο του κόστους.
- Επιβεβαιώνεται η εγκυρότητα της επιταγής (voucher), η οποία δεσμεύεται ή/και εξαργυρώνεται σύμφωνα με τις διαδικασίες του Προγράμματος.
Επιπλέον, κατασκευαστές, επίσημοι αντιπρόσωποι, εξουσιοδοτημένοι διανομείς ή ανεξάρτητοι εισαγωγείς, μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα έγκρισης του προς διάθεση εξοπλισμού.
Οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τη συμμετοχή προμηθευτών στο Πρόγραμμα περιγράφονται αντίστοιχα στις ενότητες 3 και 9 του Οδηγού του Προγράμματος.
Η διαδικασία έγκρισης εξοπλισμού περιγράφεται στην ενότητα 10 του Οδηγού του Προγράμματος.
Για την υποβολή αίτησης επιχορήγησης είτε την παρακολούθηση της κατάστασης της αίτησής σας και την έκδοση των επιταγών, μεταβείτε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα δικαιούχων του Προγράμματος.
Για την υποβολή αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα ως προμηθευτής και τη διεκπεραίωση όλων των σχετικών ενεργειών μεταβείτε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα προμηθευτών του Προγράμματος.
Ο παρακάτω πίνακας περιλαμβάνει το σύνολο των επίσημων εγγράφων του Προγράμματος σε αύξουσα χρονολογική σειρά. Επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο για να κατεβάσετε το αντίστοιχο αρχείο:
Ημερομηνία | Περιγραφή Έγγραφο |
04-02-2022 | |
29-04-2022 | |
05-05-2022 | |
05-05-2022 |
Δείτε τα πιο ενημερωμένα στατιστικά στοιχεία σχετικά με την πρόοδο του Προγράμματος εδώ.
Δείτε την παρακάτω λίστα με τα σημαντικότερα νέα και ανακοινώσεις του προγράμματος
Ημερομηνία | Ανακοίνωση |
11-05-2022 | |
16-05-2022 | |
20-05-2022 | |
18-07-2022 | Δειγματοληπτικού έλεγχοι δικαιούχων |
29-09-2022 | |
29-09-2022 |
Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, ερώτημα ή αίτημα μπορείτε να απευθύνεστε στο γραφείο εξυπηρέτησης του Προγράμματος που λειτουργεί εντός εργάσιμων ωρών και ημερών στο τηλέφωνο (210) 70.00.250.
Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας μπορείτε να στέλνετε το ερώτημά σας και ηλεκτρονικά μέσω της παρακάτω -κατά περίπτωση- φόρμας:
- Φόρμα επικοινωνίας ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ επιχορήγησης
- Φόρμα επικοινωνίας ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ προγράμματος