H Κοινωνία της Πληροφορίας, η οποία αποτελεί τον κεντρικό κόμβο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και υλοποίηση έργων που ενδυναμώνουν την ψηφιακή σχέση του πολίτη με την Δημόσια Διοίκηση, διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο και στην επίτευξη ψηφιακών δράσεων ενίσχυσης πολιτών και επιχειρήσεων.
Με παρακαταθήκη την τεχνογνωσία και την εμπειρία της στην υλοποίηση απαιτητικών κοινωνικών προγραμμάτων (Freedom Pass, Freedom Pass Data, Ψηφιακή Μέριμνα, Fuel Pass, Power Pass) που έφερε η εις πέρας τα τελευταία δύο χρόνια, η Κοινωνία της Πληροφορίας ολοκλήρωσε με επιτυχία και την δράση του Market Pass.
Το πρόγραμμα, στο οποίο η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων έληξε την Τετάρτη 15 Μαρτίου, αφορά την οικονομική ενίσχυση των νοικοκυριών, με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους αγορών, ιδίως ειδών διατροφής, λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη των τιμών του καταναλωτή.
Το Market Pass εξαγγέλθηκε από τον Πρωθυπουργό στις 17 Δεκεμβρίου 2022, ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου 2023 και με την ολοκλήρωση του, 25 ημέρες μετά (15 Μαρτίου), επιδοτούνται από την Κοινωνία της Πληροφορίας περίπου 2.900.000 δικαιούχοι του προγράμματος με 510.000.000 € (σε σύνολο εξαμήνου Φεβρουάριος – Ιούλιος 2023).
Οσον αφορά την κατανομή, 2.200.000 δικαιούχοι ενισχύθηκαν μέσω τραπεζικής κατάθεσης στους λογαριασμούς τους με συνολικό ποσό 365.000.000€ και 645.300 δικαιούχοι μέσω ψηφιακής χρεωστικής κάρτας με συνολικό ποσό 145.000.000 €.
O Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, κ. Σταύρος Ασθενίδης τόνισε χαρακτηριστικά για το Market Pass: «Έχουμε τονίσει πολλές φορές ότι η ψηφιακή πολιτική συνιστά μια εξ ορισμού κοινωνική πολιτική για όλους, αλλά και με προστιθέμενη αξία για τους συμπολίτες μας που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Προς αυτή την κατεύθυνση για ακόμα μια φορά όλοι εμείς στην Κοινωνία της Πληροφορίας εργαστήκαμε για την υλοποίηση ενός απαιτητικού προγράμματος, όπως το market pass. Για να καταστεί σαφές ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί τον καταλύτη της κοινωνικής προόδου όταν η τεχνολογία χρησιμοποιείται ως “μέσο δημοσίου συμφέροντος”. Ολες αυτές οι δράσεις ενίσχυσης έχουν στο κέντρο τους τον πολίτη. Ετσι, κατορθώσαμε να φέρουμε εις πέρας με ταχύτητα, συνέπεια και διαφάνεια το market pass διαθέτοντας στους περίπου 2.900.000 δικαιούχους του προγράμματος περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ».