Κύριος του Έργου | Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΓΓΙΕΣΔΙΤ) πρώην ΕΓΣΔΙΤ |
Φορέας Λειτουργίας | Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) |
Αναθέτουσα Αρχή | Κοινωνία της Πληροφορίας ΜΑΕ |
Προϋπολογισμός | 1.059.898,09 € |
Ποιο είναι το αντικείμενο της πράξης «Απλούστευση και Προτυποποίηση των Διαδικασιών της ΕΓΣΔΙΤ»;
α) η προτυποποίηση των διαδικασιών για την βελτίωση της διοικητικής λειτουργίας της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΓΓΙΕΣΔΙΤ) και
β) η υποστήριξη του ρόλου της στην προώθηση της εκτέλεσης έργων μέσω ΣΔΙΤ, την διευκόλυνση των δημόσιων φορέων σε έργα ΣΔΙΤ και την επιλογή των πλέον κατάλληλων ιδιωτικών φορέων σύμπραξης για τα έργα ΣΔΙΤ που έχουν εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ).
Πιο συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει την παροχή προς την ΓΓΙΕΣΔΙΤ συμβουλευτικών υπηρεσιών σε εξειδικευμένα θέματα για έργα υποδομής ή υπηρεσίες που θα υλοποιηθούν με ΣΔΙΤ, τόσο κατά τη διαδικασία προετοιμασίας όσο και κατά τη διαδικασία δημοπράτησης και παρακολούθησης. Οι προτεινόμενες συμβουλευτικές υπηρεσίες θα εστιάσουν ιδιαίτερα στην υποστήριξη της μεταρρύθμισης που ενέχουν οι ΣΔΙΤ.
Ποιες αναγκαιότητες καλύπτει;
Η ΓΓΙΕΣΔΙΤ σύμφωνα με τον ιδρυτικό της νόμο παρέχει στους Δημόσιους Φορείς που επιθυμούν να υλοποιήσουν έργα υποδομής / υπηρεσίες ΣΔΙΤ, τη δυνατότητα ένταξης στον σχετικό Ν.3389/2005 και διευκολύνει την συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, που θα αναλάβουν την υλοποίηση και χρηματοδότηση.
Οι Δημόσιοι Φορείς που σκοπεύουν να προχωρήσουν σε μία ΣΔΙΤ πρέπει να υποβάλλουν σχετική πρόταση προς την Γενική Γραμματεία ΙΕΣΔΙΤ, η οποία θα συνοδεύεται από τα απαραίτητα στοιχεία που θα τεκμηριώνουν τη σκοπιμότητα υλοποίησής της. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να δίνουν μια αξιόπιστη εικόνα του έργου και της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη συνολική διάρκεια ζωής του.
Για αυτό απαιτείται λεπτομερής χρηματοοικονομική ανάλυση, ιδιαίτερα στην περίπτωση των ανταποδοτικών έργων, όπου πρέπει να συνεκτιμηθούν και οι κίνδυνοι ζήτησης και προβλεπόμενων εσόδων.
Για το λόγο αυτό, είναι αναγκαία η προτυποποίηση των διαδικασιών της ΓΓΙΕΣΔΙΤ σε νομικό, λειτουργικό και οργανωτικό επίπεδο, προκειμένου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις λειτουργίας της που προκύπτουν από το προαναφερόμενο θεσμικό της πλαίσιο .
Μετά την υλοποίηση της Πράξης και μέσω της προτυποποίησης των διαδικασιών τόσο κατά τη φάση υλοποίησης ενός έργου όσο και της παρακολούθησης της Σύμβασης, θα έχει επιτευχθεί απλοποίηση στο σύνολο των διαδικασιών της μεθόδου των ΣΔΙΤ, οδηγώντας σε ταχύτερους χρόνους υλοποίησης των έργων, καλύτερης προετοιμασίας κατά τη διάρκεια των διαγωνιστικών διαδικασιών και προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού φορέων του Δημοσίου Τομέα που θα δηλώνουν ενδιαφέρον υπαγωγής στο Ν.3389/2005 περί ΣΔΙΤ.
Τι έργα περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό της Πράξης;
Η πράξη περιλαμβάνει τα ακόλουθα 5 Υποέργα:
1. «Ανάπτυξη Γενικής Μεθοδολογίας και Προτυποποίηση Διαδικασιών για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ υποδομών υγείας, υποδομών εκπαίδευσης και ενεργειακής εξοικονόμησης» περιλαμβάνει ενέργειες όπως:
- Ανάπτυξη πρότυπου κοστολογικού μοντέλου για διάφορες κατηγορίες έργων, όπου αναλύονται στοιχεία κόστους κατασκευής, μελέτης, συντήρησης και άλλων στοιχείων κοστολόγησης έργων.
- Ανάπτυξη πρότυπου χρηματοοικονομικού μοντέλου για διάφορες κατηγορίες έργων.
- Καταγραφή και ομαδοποίηση νομικών και θεσμικών ζητημάτων που δύνανται να προκύψουν και που η επίλυσή/κάλυψή τους αποτελεί προϋπόθεση για την υλοποίηση έργων ως έργων ΣΔΙΤ ανά κατηγορία .
- Σύνταξη τυποποιημένων οδηγών προετοιμασίας προτάσεων των Δημόσιων Φορέων για κατηγορίες έργων, που σκοπεύουν να προχωρήσουν σε μία ΣΔΙΤ σύμφωνα με το Ν. 3389/2005. Μέσω της μεθοδολογίας αυτής, η οποία αποσκοπεί στην παράδοση αξιόπιστων και σωστά δομημένων προτάσεων έργων ΣΔΙΤ από τους Δημόσιους Φορείς, βελτιώνεται η διοικητική ικανότητα της ΓΓΙΕΣΔΙΤ.
- Σύνταξη τυποποιημένων οδηγών αξιολόγησης από την ΓΓΙΕΣΔΙΤ των προτάσεων των Δημόσιων Φορέων για κατηγορίες έργων, που σκοπεύουν να προχωρήσουν σε μία ΣΔΙΤ σύμφωνα με το Ν. 3389/2005.
- Τυποποίηση διαδικασιών μέσω της σύνταξης πρότυπων τευχών δημοπράτησης καθώς και πρότυπων σχεδίων συμβάσεων για δυνητικά έργα ΣΔΙΤ.
- Τυποποίηση τεχνικών προδιαγραφών ανά κατηγορία έργου. Σύνταξη τυποποιημένης διαδικασίας παρακολούθησης συμβάσεων για διάφορες κατηγορίες έργων, όπου η Γενική Γραμματεία ΙΕΣΔΙΤ και οι Δημόσιοι Φορείς θα μπορούν να ελέγχουν i) την εξέλιξη της υλοποίησης του έργου και ii) την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης.
2. «Σχεδιασμός και εγκατάσταση ΟΠΣ για τη διαχείριση και παρακολούθηση έργων ΣΔΙΤ
Περιλαμβάνει ενέργειες όπως μελέτη ανάλυσης απαιτήσεων, εργαλεία λογισμικού, εκπαίδευση χρηστών και υποστήριξη λειτουργίας.
3. Αφορά σε Προμήθεια εξοπλισμού για τις ανάγκες του Υποέργου 2.
4. «Ανάπτυξη Γενικής Μεθοδολογίας και Προτυποποίηση Διαδικασιών για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων»
Περιλαμβάνει ενέργειες όπως το Υποέργο 1 για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων.
5. «Ανάπτυξη Γενικής Μεθοδολογίας και Προτυποποίηση Διαδικασιών για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ οδικών υποδομών»
Περιλαμβάνει ενέργειες όπως το Υποέργο 1 για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ οδικών υποδομών.
Η εφαρμογή των ανωτέρω κατηγοριών, όπως αυτές προβλέπονται στα 1, 4 και 5 δύναται να επεκταθεί σε όλο το εύρος των κατηγοριών των έργων. π.χ. σε δικαστικά μέγαρα, δημόσια κτίρια κ.α..
Ποια είναι τα αναμενόμενα οφέλη;
Βελτιστοποίηση της λειτουργίας της ΓΓΙΕΣΔΙΤ και υποστήριξη του έργου της σχετικά με το σχεδιασμό, ωρίμανση, υλοποίηση και παρακολούθηση των έργων ΣΔΙΤ από τις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα με ταυτόχρονη ενίσχυση της διοικητικής τους ικανότητας να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους έργα, με σκοπό την επίτευξη των επιδιωκόμενων, αναπτυξιακών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και δημοσιονομικών ωφελειών που θα προκύψουν από την υλοποίηση των έργων ΣΔΙΤ.
Ο ωφελούμενος πληθυσμός εξαρτάται έμμεσα από τη διασπορά των δυνητικών έργων ΣΔΙΤ που θα υλοποιηθούν στο σύνολο των Περιφερειών της χώρας.
Πως χρηματοδοτείται;
Το Έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, από το ΕΚΤ και από Εθνικούς Πόρους.